Breu anàlisi sobre el cara a cara #Zapatero vs #Rajoy al #DEN2011

Font: http://www.lamoncloa.gob.es

 

Dimarts 28 de juny començava el darrer debat “sobre el estado de la nación” #DEN2011, el darrer cara a cara -sessions de control a banda- entre el primer ministre Zapatero i el cap de l’oposició Rajoy.

Es tracta d’un dels moments polítics anuals de més d’interès i preferit pels mitjans de comunicació i les persones -que encara quedem- properes a la política. El cara a cara, és el moment estel·lar, de màxima tensió i dramatisme mitjançant el qual qualsevol candidat/a es despulla davant el gran públic i es sotmet al seu escrutini més íntim: els dels sentiments.

Les millors espases conformaran els equips que  tenen una única missió: guanyar el debat/cara a cara, intentant mostrar les millors habilitats -innates o entrenades- i dissimulant les seves limitacions i mancances dels respectius candidats/es. No es tasca senzilla: jornades marathonianes de preparació i entrenament, molta tensió, dies bons i dies no tan bons dels candidats/es.

Hi ha molt en joc: capacitat de transmetre habilitats de lideratge i de comandament, confiança, credibilitat, convicció, capacitat d’escolta, empatitzar amb les persones i mostrar-se proper, capacitat de seducció i la capacitat d’obrir el cor als espectadors i guanyar-se la seva ment… o no…. depenen de la seva actuació davant les càmeres i l’escrutini ciutadà.

Es tracta del moment -observat amb més respecte per part dels professionals- on cada candidat/a es juga el seu prestigi i la seva reputació buscant l’afecte, el cor i la ment -influència- de les persones. Sols davant el perill. Només un plató i unes càmeres els separen de la posteritat o de l’infern.

Parlem d’una de les ARTS en majúscules, de més impacte, que conformen l’apassionant món de la comunicació política i que més atenció requereix.

Aquí comparteixo el breu anàlisi que el @diariARA va publicar. Un agraïment al @ferrancm, cap de política del diari, i a tot l’equip de l’@ARApolitica. Tot un plaer!

Enviat per @aleixcuberes

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Comunicació, Espanya, Media i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s