Diari de Campanya: queden 12 setmanes

(publicat originalment a http://www.ingenia-pro.com)

 

La setmana començava amb bones noticies per a la campanya republicana: per segon més consecutiu aconseguien recaptar més diners que els seus adversaris. Concretament havien aconseguit 101 milions de dòlars durant el mes de juliol.

Mentre la recaptació demòcrata continua sent forta en les micro-donacions, la republicana es basa amb els grans noms i els interessos corporatius: els germans Koch, Adelson i els respectius paraigües legals -SuperPACs- de Wallstreet, el conglomerat de la indústria armamentista i el petroli.

 

 Font: barackobama.com

 

Aquestes dades expliquen que el president hagi multiplicat exponencialment els esforços de recaptació darrera el segell presidencial. Però no ho fa, només, en benefici propi sinó que es posa a les esquenes altres candidats demòcrates -Congrés i Senat- i al Partit.

 

 Font: The Monkey Cage

 

Sobre el finançament de les campanyes i els límits morals i ètics és imprescindible la feina per la transparència que entre d’altres lideren el professor @lessig http://lessig.tumblr.com/.

Els demòcrates ja donen per perduda la cursa recaptadora i saben que els anuncis de radio i tv els cosiran i seran decisius en els estats on la competició és oberta. No hi ha altra alternativa que el carisma del president i més coratge i valentia -encara- amb les issues de la campanya.

Font: barackobama.com

 

Els diners son minuts de TV comprats. La TV continua sent decisiva per guanyar la batalla de les percepcions i per conquerir el cor i les ments dels votants independents i indecisos.La batalla sobre els valors i les idees continuen sense descans i cada cop més esbiaixades i negatives:

 

 

Malgrat això les enquestes confirmen la recuperació del president Obama i l’estancament del Governador Romney. La campanya “continua sent -i serà- sobre l’economia“. Però no tot son bones notícies per als demòcrates: al grup d’Homes Blancs que menys confia amb Obama, se li afegeix ara el grup de les Mares amb fills. Warning!

La Casa Blanca incrementa els seus esforços per centrar les propostes en la classe mitjana, una fiscalitat justa i per fer més garantir un estat del benestar més just.

 

Un altre tiroteig i altre cop la mort d’innocents, en aquesta ocasió en un temple Sikh de Wisconsin, no ha servit encara perquè els candidats facin un gest contundent sobre el control d’armes.S’”entén” que Romney vulgui allunyar-se tant com pugui del tema. No s’entén que el president no faci un gest de dignitat i contundent en favor dels dèbils i innocents.

 

Dos noms propis han sobrevolat la campanya republicana aquests darrers dies. Recordeu aquest spot i les seves lectures polítiques?

 

 

Doncs bé, Clint Eastwood ha tornat a ser noticia, ara per posicionar-se a favor de Mitt Romney. També ho ha fet l’actriu pornogràfica retirada Jenna Jameson. No farem comentaris!

 

Sobre la Convenció Republicana s’han confirmat les presències importants de Jeb Bush -no així del seu pare- i de Rick Santorum. Donald Trump vol tenir també els seus minuts de glòria. Encara no s’ha tancat si els noms de Sarah Palin i de Ron i Rand Paul – abanderats del moviment llibertari- hi seran presents i si tindran oportunitat de dirigir-se a la Convenció. Malgrat no ser de l’agrat de Romney, fer-los un lleig no ajudaria a tancar files dins el GOP.

 

Tot això quedarà en un segon pla, perquè un dels moments més esperats de la campanya estava a punt d’eclipsar-ho tot: el “comeback team” es completava amb un nom que no deixaria ningú indiferent: Paul Ryan.

 

 

Articles recomanats:

Mitt Romney: fundraiser in chief, via “The Fix”.

The Obama Campaign Advisers, via “The Fix”.

Fundraising and its limits: professor lessig i el cas dels “Citizens United”.

 

@aleixcuberes és soci i consultor d’@ingenia_pro.

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Comunicació, Planeta Obama i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s