#US2012- Diari de Campanya: “11 setmanes”

(orginàriament publicat a www.ingenia-pro.com)


 

Una setmana després del gran anunci, sembla que el momentum del “comeback team“, s’ha anat assentant. Comparat amb el nomenament de Sarah Palin les diferències hi son:

 

  • 7 milions recaptats durant les 24 hores posteriors a l’anunci del nomenament Sarah Palin, pels 4 milions el primer dia de l’anuncia de Paul Ryan;

 

  • 4 punts d’increment en intenció de vot al ticket republicà després del nomenament de la Governadora d’Alaska, per l’únic punt que Ryan ha aportat només a 3 swing-states.

 

La pregunta no és tant si hi ha “efecte Ryan” com si hi haurà recorregut després de l’anunci i si s’és capaç de mantenir en el temps. En la recerca d’aquest momentum continuat, la campanya republicana busca un altre cop mantenir la iniciativa i ho fa amb dos elements que han despertat sorpresa –contradint una de les regles bàsiques que Sun-Tzu explicava en el seu l'”Art de la Guerra”– i que continuen atacant Obama allà on és fort:

 

1. Malgrat que Paul Ryan porta 14 anys al Congrés i és un insider, festeja amb el tea party i amb els llibertaris que defensen un poder legislatiu gairebé inexistent, ara agafa la bandera que equipara al president Obama amb el capitalisme més caduc i arcaic.

No és una broma. A més a més intensifiquen la pressió amb el segon moviment:

 

2. Mentre continua el setge sobre la Reforma Sanitària, ara s’hi afegeix la batalla pel vots dels més grans utilitzant el Medicare: “Obama fa perillar l’atenció sanitària dels més grans“:

 

 

Cap novetat. Més campanya negativa dirigida als votants indecisos i independents, però a banda de ser l’anti-Obama, la campanya republicana ha de construir en positiu.

 

Si Obama va ser el primer a cantar en un acte de campanya -Romney ho feia setmanes més tard-, aquesta vegada és el republicà qui marca tendència escrivint en una pissarra en una compareixença davant la premsa per ajudar en l’exposició de la narrativa i facilitar la comprensió dels conceptes. El seu ús al Congrés i al Senat és molt habitual en les exposicions i pronunciaments dels seus membres. És un instrument essencial per ajudar a visualitzar la imatge del missatge i ajuden a la comprensió ciutadana.

Seria interessant que la Comissió de Debats Presidencials permeti l’ús d’aquestes pissarres perquè al mig dels debats els candidats puguin expressar de forma més gràfica i més atractiva les seves propostes. El públic ho agrairíem.

 

Ara bé per a memorables, els infomercials de Ross Perot -amb els seus gràfics i la seva peculiar batuta- van marcar un abans i un després a la campanya presidencial del 92 (vídeo):

 

 

 

Mentre, la campanya Obama juga allà on continua sent forta: en el vessant emocional, en l’appeal del president, en la seva proximitat i en la seva manera d’arribar a les persones. L’Obama més genuí continua intacte:

 

 

 

Nota sobre les Convencions: finalment Sarah Palin ni serà convidada ni s’adreçarà a la convenció. Ron Paul tampoc i per això prepara un cop d’efecte per fer sentir la seva veu -al marge de la convenció. Malgrat encara hi ha temps per poder recuperar i visibilitzar la unitat “guanyadora” del partit. La blogosfefera conservadora s’ha mobilitzat -també- per que Joe Biden no repeteixi a la vicepresidència del ticket demòcrata en favor de Hillary Clinton i la campanya Obama tanca files i salvaguarda el VP.

 

– Ens ha agradat saber que @rutenca i @cachuco (@aumentha) han començat un projecte interesant http://elections20.com/ : una eina de monitorització de twitter per fer un seguiment més acurat dels processos electorals i les campanyes digitals. Un primer avançament. Una abraçada i tots els èxits per a aquest parell de valents!

 

 

Articles recomanats:

El vot catòlic i Paul Ryan, via The Fix (The Washington Post).

Religió i raça. Una mirada electoral, via The Caucus (New York Times).

Mitt Romney i Paul Ryuan, segons The Economist.

L’evolució d’Obama sobre el pressupost de Paul Ryan, via Bloomberg.

Una guia per seguir les convencions, via Washington Post.

 

 

@aleixcuberes és soci i consultor d’@ingenia_pro

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Comunicació, Planeta Obama i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s