Diari de Campanya #US2012: 6 setmanes

(originalment publicat a www.ingenia-pro.com. Hi ha dos videos d’UNIVISION que no es visualitzen ni es poden reproduïr. Aquí hi ha l’article original.)

 

La setmana electoral no canviat substancialment la dinàmica de la campanya. Malgrat que veus republicanes signficades qüestionen públicament l’estratègia i el lideratge de Romney i mostren el seu descontent de forma notòria. I malgrat que el candidat republicà segueix el manual d’instruccions i posa bona cara alhora defensa que te la millor campanya possible, les enquestes als estats claus confirmen que no hi ha avenç i que els diferents cops d’efecte esdevenen innocus.

 

Un cop d’efecte per tancar els efectes de la pitjor setmana de la campanya republicana ha estat la publicació de les declaracions patrimonials i de la renda de la família Romney -anys 2011 i 2010.

La decisió d’intentar apagar un foc amb benzina no acostuma a ser la decisió més sàvia. No afrontar decisions compromeses i ajornar-les en el temps tampoc.

Segurament, manca de lideratge a banda, la realitat de la campanya republicana s’explica per la fràgil coalició sociològica que proposa construir el GOP: bàsicament, homes blancs benestants cristians urbans i suburbans i dos blocs competidors dins el partit: sectors pro negocis i pro immigració vs sectors anti-immigració; sectors pro-reducció del pressupost i del dèficit vs els falcons de la guerra i els jubilats que volen mantenir les seves prestacions; conservadors socials militants vs liberals socials pragmàtics. L’elecció de Paul Ryan no ha sabut engranar aquests sectors.

L’única cosa que agermana aquests sectors enfrontats, amb el grup dels grans donants liderats per Adelson i Rove és l’animadversió -odi- cap a Obama.

 

 

Aquesta darrera setmana de campanya s’ha definit per 2 moments importants:

1. El vice-presidenciable Paul Ryan va anar a parlar a la Conferència dels sèniors +50 de l’AARP per advertir-los de l’amenaça que Obama representa per al seu futur. Malgrat l’honestedat i la valentia del gest -donar la cara en un ambient hostil- el resultat final no suma valor a la campanya:

 

2. Per altra banda la comunitat llatina se sent poderosamés de 50 milions de votants en joc. El canal de TV Univision va seure els dos candidats a afrontar preguntes incòmodes:

Un bon costum que podríem incorporar a la nostra cultura política i electoral.

I mentre, què fa la campanya Obama? Poca cosa, en mode conservador, seguint la màxima napoleònica de “quan el teu adversari es dirigeix al precipici no facis res que ho impedeixi“. Així ho veuen els de SNL que acaben d’estrenar temporada:

La fragilitat de la campanya republicana no és aprofitada pels adversaris, que podrien plantejar-se prémer l’accelerador per arribar en millors condicions als debats del mes d’octubre -de moment baixen expectatives del president, situant la pressió en la campanya de Romney. L’elecció continua molt ajustada i costa d’entendre que Obama renunciï a construir, a l’ofensiva en positiu i es limiti a:

Articles recomanats:

Mitt Romney i el Partit Republicà, via The Economist.

El pitjor escenari per a la campanya Republicana, via Ezra Klein.

Obama i la campanya, via The Daily Beast.

@aleixcuberes és creador i consultor d’@ingenia_pro

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Planeta Obama i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s