Diari de Campanya #US2012: 3 setmanes – prèvia al 2n debat presidencial

(originalment publicat a www.ingenia-pro.com)

 

 

L’episodi primer ens va portar un KO absolut a favor de l’aspirant i els espectadors –67 milions de televidents nord-americans- van ser sensibles a la performance del Governador Romney. La narrativa d’una victòria de republicana ja no és només un “deliri” de Mr. Dick Morris, sinó que comença a ser creïble, volguda i les enquestes publicades només accentuen la tendència: a nivell nacional Romney te 3-5 punts d’avantatge; els estats claus tornen a estar en joc i la desitjada Florida ha fet un gir brusc virant a vermell amb una diferència de 4-6 punts.

 

Al segon, quan tothom li feia mofa i el ningunejaven, el vice-president Biden va fer la seva feina i va aturar el cop i la sagnia. Contundent, poderós en el llenguatge corporal i en el domini de l’escena va evitar que la campanya entrés en mode pànic. La primera pedra de la remuntada es va col·locar davant de 51 milions d’electors.

Molt curiós que les mateixes veus que van mirar cap a una altra banda amb les “no veritats” de Romney al primer debat, van ser les mateixes que es van “escandalitzar” per l’estil més contundent del vice-president.

 

Som a la meitat de la representació. En les hores prèvies al tercer enfrontament, el cercle d’Obama ha volgut jugar i moure les expectatives: s’ha filtrat el tancament del President i el seu equip en un club de Golf, per preparar el xoc d’aquesta nit/matinada que promet ser d’alt voltatge. Aquest moviment posa més pressió al propi candidat, l’exposa més i ajuda l’oponent.

En canvi l’equip Romney ha estat més prudent i ha tancat a pany i forrellat qualsevol informació i especulació que pogués afavorir l’adversari.

 

No crec que es tracti de més o menys duresa; ni de més o menys president W. Bush. Allò que marcarà la diferència serà sobreviure a l’allau de xifres i arguments i construir una narrativa propia que connecti emocionalment amb les persones del carrer; explicar-lis a l’estil Bill Clinton les diferències entre els dos models i com afectarà a la seva vida diària. Tot això fent-ho amb una mirada en positiu i una actitud presidencial, sense embrutar-se de fang.

 

Cal esperar que avui les Dones siguin protagonistes del debat; també la comunitat hispana i els i les joves, sense oblidar la classe mitjana.

 

A la campanya demòcrata li ha entrat el tremolor de cames i ha tret les primeres cares conegudes que recolzen el president: Bruce Springsteen, Morgan Freeman, John Glenn, Scarlett Johansson, Jay Z, Ricky Martin, Ashley Judd i l’enèssima aparició a The Daily Show.

 

Malgrat la importància decisiva dels debats, ambdues campanyes continuen el seu viatge particular non-stop:

 

 

 

 

Per cert, continuem sense notícies de la Secretària d’Estat, Hillary Rodham Clinton.

Articles recomanats:

 

En contra de l’obsessió pels debats, via TNR.

A la recerca del lideratge emocional, del professor George Lakoff.

– La mirada al #vpdebate i la del 2n debat presidencial, del professor Alan Schroeder.

http://presidentialdebateblog.blogspot.com.es/

 

@aleixcuberes és creador i consultor d’@ingenia_pro

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Planeta Obama i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s