Diari de Campanya #2012: queda una setmana; Sandy

(orginalment publicat a @ingenia_pro. És possible que el video embedat de MSNBC no es pugui reproduïr. Aquí l’article sencer.)

 

Entre el soroll eixordador permanent i el mareig de les enquestes diàries, ambdues campanyes continuen obsessionades en parlar d’elles mateixes i s’entesten -infructuosament- en proclamar-se vencedores… quan encara falta una setmana, els efectes del Sandy i sorpreses de darrera hora.

Campanyes suspeses en els estats afectats, crides a seguir les indicacions de FEMA i donar suport als voluntaris, professionals i les entitats que estan a primera línia d’aigua. Els Manuals de Crisi -del President i de l’aspirant- s’han començat a desplegar:

 

– El president, més presidencial, protector en cap:

 

  • A. Senyor President, visitar Ready.gov -allà on tenim tota la informació necessària- és un consell molt útil, excepte si marxa la llum… Bona iniciativa però, en aquest cas concret, necessitada de ser complementada amb elements de Comunicació off-line.

 

  • B. “L’important son les persones, ni la campanya, ni la meva re-elecció.”

 

  • C. Màxima atenció a la coordinació dels diferents efectius. Amb un plus de cura a aquells estats amb governadors Republicans, com és el cas de New Jersey. El president va donar el seu telèfon personal al super-governador Christie, i durant les darreres hores han parlat diferents vegades. Aquesta gestió personalitzada intel·ligent te el seu premi:

 

 

  • D. La percepció del Governador és un cop d’efecte important, però si no arriba a les persones del carrer, llavors el president te un problema.

 

  • E. Estar prop de les famílies afectades i sobretot de les víctimes.

 

  • F. Deixar per als mitjans allò que adoren fer i fan tan bé:

Font: http://www.whatthefolly.com/2012/10/29/transcript-mitt-romneys-remarks-on-eliminating-fema-funding-during-the-nh-gop-primary-debate/

 

 

L’aspirant i candidat que continua molt viu i amb opcions:

 

Visit NBCNews.com for breaking news, world news, and news about the economy

  • A. Demanar als seguidors suport i donacions per a les organitzacions de ajut als afectats.

 

  • B. També pregàries: un gest empàtic amb la base religiosa de la seva campanya.

 

  • C. Després de la reacció -poc il·lustrada- a la tragèdia a l’ambaixada de Benghazi, no és bon moment per semblar oportunista: les persones primer; avui no toca atacar el president.

 

  • D. Admetre l’errada en voler suprimir el finançament de FEMA, matisant les paraules enmig d’un debat acalorat, és donar arguments a l’adversari sobre la poca fortalesa de les idees del candidat. Mantenir-se ferm en la posició anti-FEMA el pot mostrar insensible davant la ciutadania. La contradicció està servida. De moment es guanya temps: “ja tindrem temps de parlar-ne, ara la prioritat son les persones i la recuperació“.

 

  • E. No entrar a valorar si Sandy dificulta a l’adversari -en benefici propi- amb la votació avançada que s’ha hagut de suspendre a diferents estats afectats.

 

 

A una setmana de les eleccions: qui exerceixi de líder moral i emocional, qui estigui més a prop de les persones; qui sigui menys oportunista; qui sigui més generós i lleial; qui estigui més a l’alçada presidencial; qui tingui l’agilitat de trepitjar el terreny primer, serà més fort i estarà més segur davant la impredictibilitat de les conseqüències del fenomen Sandy.

 

Sembla Uuna ironia cruel que en tota la campanya no s’hagi parlat de canvi climàtic i com a “final de festa” tinguem un esdeveniment dramàtic d’aquestes característiques.

 

 

A banda d’això, la campanya continua igualada. Les diferències entre el vot del Col·legi Electoral i el vot popular es van reduint. Cap enquesta assenyala una majoria republicana al Col·legi electoral i la campanya demòcrata està en millors condicions que fa una setmana en el vot popular. Ohio, Florida, Colorado, Nevada, North Carolina, Iowa… encara hi ha partit i pot passar de tot.

 

Malgrat això hi ha enquestes clarificadores:

 

Font: http://www.people-press.org/2012/10/29/presidential-race-dead-even-romney-maintains-turnout-edge/

 

 

PS: és el primer cop que al primer món occidental, Twitter demostra – a gran escala- la seva potencialitat en la comunicació de crisi; en la gestió de la comunicació de Governs; Mitjans de Comunicació, Periodistes i professionals en primera línia i entre les persones davant catàstrofes naturals.

Les eines digitals despleguen la seva màxima potencialitat i el seu ús i capacitat de servei extraordinaris en circumstàncies com aquesta. Dignifiquem l’ús d’aquestes eines; pense-m’hi abans de tornar a publicar “queixes frívoles” als nostres perfils!

 

 

Articls recomanats:

 

Enquestes, telèfons móbies i el vot popular, via Demoracy Corps.

L’huracà Sandy i el 6 de Novembre, via The Monkey Cage.

Què significa l’huracà Sandy per a l’elecció?, via TNR.

L’huracà Sandy i el 6 de Novembre, via TNR.

 

 

@aleixcuberes és creador i consultor d’@ingenia_pro

Quant a Aleix Cuberes i Díaz

Public Communication consultant, Political analist, traveller, marathonman, attracted by courageous leadership
Aquesta entrada s'ha publicat en Planeta Obama i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s